Thursday, February 6, 2014

Biarkan AIr mAtA Ini MEnGaLiR lAgi....

"tiada cara lain dah selain surgery dik.. takes 7 or 8 hours you are in coma "


"just doa dik, mmg surgery ni berisiko tinggi sebab berkait dengan saraf"- said DR marzuki

saat airmata ini ingin mengalir...

biarlah ianya mengalir hanya keranaMu ya Allah..saat hati ini rapuh...Kuatkanlah ianya dengan peringatan dariMu ya Allah melalui kalamMu yang tidak pernah berdusta...saat aku kesunyian sendirian,Engkaulah teman paling hampir...yang dapat ku adukan segala resah hati kecilku....saat aku kelelahan kerana kelemahan diri yang tak mampu aku atasi..Kau setia mengingatkan aku bahawasanya segalanya adalah kekuasaanMu dan bukan kekuasaan aku..aku hanya berusaha dan Kau yang menentukan segalanya...kerana segala-galanya tertakluk pada kehendakMu jua...dan biarkan air mata ini terus mengalir membasahi sejadah iman..agar aku sedar Kau adalah teman sejati tika suka dan dukaku...kerana KAU KEKASIH ABADIKU....ALLAH HU RABBI....INNAMA ASYKU BASSI WA HUZNI ILA ALLAH...

Hidup ini JIHAD menuju ILLAHI !! "....Sesungguhnya Kehidupan ini adalah tipu daya semata sedang Akhirat itulah kehidupan Abadi yang seharusnya terus-terusan di kejar.... "

...Jika dirimu dilanda kesusahan Bisikanlah harapan yang menjanjikan kepadanya Maka dengan janji itu dirimu akan menjadi senang. Perisailah dirimu dengan harapan Agar tidak putus asa Hingga kecemasanmu lenyap dimakan waktu. Tutupilah kesedihan dari teman-temanmu Ada orang-orang yang dengki Dan senang dengan penderitaan orang lain. Buanglah fikiran yang buruk terhadap segala sesuatu Kerana hal ini akan membuat yang bersangkutan Mati sebelum waktunya. Kecemasan itu tidak selamanya Mengongkong seseorang Sebagaimana kegembiraan pun Tidak selamanya menghiasinya. Andaikata jiwa ini tidak pernah menyalahi aqal Nescaya terasa tidak jernih kehidupan ini Bagi orang-orang yang waspada....

doakan ana kalian :) moga ana kuat :)

No comments:

"CARILAH CINTA ALLAH...JIKA KITA LBIHKAN ALLAH..MAKA ..INSYAALLAH , ALLAH AKAN KURNIAKN INSAN YG TRBAIK UNTK KITA=)"



"BERDATINGLAH DGN ALLAH"





nOSTALGIA.........^_^