Thursday, August 15, 2013

Keep Calm & Wear Handsocks


Bismillahirrahmanirrahim. In The Name of Allah The Most Gracious and The Most Merciful

Salam to all readers :)

***

'Aku suka tengok kau pakai handsocks. Ada sesiapa ke yang suruh kau pakai?'

'Ada. Hati yang suruh. Untuk melengkapkan lagi penutupan aurat aku. Rasanya aurat yang satu ni agak terabai penjagaannya.' Sigh

'Alhamdulillah, seronok tengok.'

Senyum. 

 Perasaan tu bila kita tak mengharapkan apa-apa pandangan atau komen orang, apa yang kita ada, cuma DIA. sebak. 

***


Seronok tengok kawan-kawan berubah. Seronok tengok kawan-kawan dah start nak pakai sopan-sopan, menutup aurat dalam erti kata yg sebenar-benarnya.


Pengalaman sendiri dengan handsocks ni. Masa form 1 je rajin pakai dulu. Naik form 2-5 dah otai otai sikit dah tak rajin daahh pakai. Handsock la yang paling tak rajin nak pakai actually. sebab masa tu rasa panas, rasa kalau tak pakai okay je kot, rasa konon dah tutup aurat fully covered dah, rasa malas. aaa semua ada sebelum ni.


Tapi fikir balik, pakai tudung labuh pun tak pakai handsocks macam tak berapa nak lengkap, ada something yang tak kena. kalau bawak solat pakaian tu, agak-agak okay ke tak. (rujuk tips menutup aurat- HERE) Seiring dengan masuknya new year, saya dah tetapkan matlamat, untuk berubah menjadi muslimat yang lebih baik (azam setiap hari, bulan & tahun). Istiqamah dalam membuat kebaikan, yang mana istiqamah tu bukan setakat bermaksud konsisten, tapi ia bermaksud semakin hari semakin baik. So, tengok diri sendiri sekarang, adakah kita semakin baik, atau semakin tak baik :)


Aurat lengan yang kadang-kadang kita tak perasan masa angkat-angkat barang, masa angkat tangan nak jawab soalan, ada yang kita tak perasan terselak ke apa. Sebagai langkah penjagaan yang maksimum, pakai je handsocks, sekarang pun dah banyak orang yang jual handsocks comel-comel lagi. ^^ Kepada penjual-penjual produk online mahupun offline, teruskan menjual produk muslimat. Bentangkan banyak pilihan untuk para muslimat menutup aurat dengan sempurna.


Jadikan diri kita tu tak kisah untuk berpanas-panas sekejap kat dunia ni dengan handsocks, tudung yang labuh, stokin, inner untuk tudung jarang and so on. Daripada kita 'berpanas' kat sana, takutkan :'( Slowly, insyaAllah. Muslimat patut sedar (termasuklah diri sendiri) selain dari tuntutan fesyen semasa, ada yang wajib kita capai iaitu Mardhatillah (redha Allah).



So, kat sini disertakan beberapa blogshop yg jual handsocks, banyak lagi sebenarnya, kalau nak tengok lagi banyak pergi kat my instagram account@frhwaheeda lepastu pergi tengok instagram yang saya follow, ada la banyak blogshop yang jual handsocks ^^



lacey handsocks from CalaQisya // Diamond handsocks from NMC

Cotton handsocks from Muslimah Clothing Couture//T-shirt handsocks fromTheMahabbah

colour handsocks

Untuk menginspirasi kan muslimat lain yang nak keep on berubah dari yang lebih baik boleh la try baca:
korang ada pengalaman tentang masa mula-mula pakai handsocks? ce cite sikit apa sebab yang membuatkan korang tergerak nak pakai ;)


p/s: aku tak suka menulis perihal cerita peribadi hatta aku sendiri pun tak suka nak tahu cerita jiwa lain, yang aku mahu, adalah membawa jiwa-jiwa yang aku sayang ke syurga, sahabat-sahabat muslimat yang tak berpeluang utk aku jumpa dan bercerita, lalu aku berkongsi di alam maya. kerna, itu matlamat aku, utk berjuang dengan mata pena. 'Asif kalau ianya tak memenuhi spesifikasi yang kamu mahu.  

No comments:

"CARILAH CINTA ALLAH...JIKA KITA LBIHKAN ALLAH..MAKA ..INSYAALLAH , ALLAH AKAN KURNIAKN INSAN YG TRBAIK UNTK KITA=)"



"BERDATINGLAH DGN ALLAH"





nOSTALGIA.........^_^