Thursday, February 6, 2014

.chance.choice.changes.




Assalamualaikum 
kepada semua..
aku dah hidup di muka bumi nie hampir 20 tahun..
macam2 yang terjadi dalam diari hidup aku..
ade yang hepi,ade yang sedih, ade yang perit, ade yang sakit dan ade yang bahagia..
tapi tak semua jalan cerita ini aku kongsi kepada semua..
even to you my besties...
biar aku kekal menjadi suzi yang bahagia..

selama 20 tahun aku hidup di muka bumi nie aku dah banyak buat dosa..
dosa terhadap Pencipta Yang Esa..
dosa terhadap family aku..
dosa terhadap kawan2 terbaik yang aku ade..

ye aku sedar yang aku x pernah bunuh orang, berzina, merompak dan sebagainye..
tapi aku selalu melakukan dosa2 kecil yang aku sedar mahupun x sedar...
sehingga akhirnya menjejaskan hubunganku denganNya..
dan aku pun sedar yang aku sayang sgt family n kawan2 terbaik aku..
tapi aku x sedar yang semakin banyak aku sayang mereka,
semakin banyakla aku menyakiti mereka..
aku cuba buat yang terbaik tapi aku sedar itu x cukup..
kepada semua MAAFKAN AKU...

aku bersyukur kepada Allah kerana memberi peluang
untuk aku merasai ape yang aku rase pada saat ini..
aku bersyukur kerana aku dikurniakan insan2 terbaik..
aku bersyukur kerana belum terlambat utk aku membetulkan ape yang salah...
aku bersyukur..

aku ingin berubah untuk menjadi yang lebih baik..
hamba yang lebih baik kepada PenciptaNya..
anak dan adik yang lebih baik kepada family yang tersayang..
dan sahabat yang lebih baik kepada kawan2 yang terbaik...

tapi aku x berani janji yang aku sentiasa berada di landasan..
mungkin ade saatnya aku mengulangi kesalahan yang sama..
dan sekali lagi menyakiti mereka...
kerana aku tak tahu ape yang berada di hadapan..
hanya kepadaNya aku berserah agar segalanya menjadi lebih baik
dan istiqamah dalam melakukan yang terbaik..
dan aku memerlukan mereka2 yang akan sentiasa bersama
aku even saat aku jatuh, terduduk atau tegak berdiri..

i've got the CHANCE..
and i must CHOOSE whether i want to standing in the same place..
or make a changes and move forward..

No comments:

"CARILAH CINTA ALLAH...JIKA KITA LBIHKAN ALLAH..MAKA ..INSYAALLAH , ALLAH AKAN KURNIAKN INSAN YG TRBAIK UNTK KITA=)"



"BERDATINGLAH DGN ALLAH"





nOSTALGIA.........^_^