Saturday, March 19, 2011

JIHADD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

There are 3 main purpose why human are created by Allah;

1. To worship Allah alone
2. To be the vicegerent of Allah
3. To fulfill the trust (Amanah)

Antara Sabar Dan Mengeluh


Pada zaman dahulu ada seorang yang bernama Abul Hassan yang pergi haji di Baitul Haram. Di waktu tawaf tiba-tiba ia melihat seorang wanita yang bersinar dan berseri wajahnya. "Demi Allah, belum pernah aku melihat wajah secantik dan secerah wanita itu,tidak lain kerana itu pasti kerana tidak pernah risau dan bersedih hati." Tiba-tiba wanita itu mendengar ucapan Abul Hassan lalu ia bertanya, "Apakah katamu hai saudaraku ? Demi Allah aku tetap terbelenggu oleh perasaan dukacita dan luka hati kerana risau, dan seorang pun yang menyekutuinya aku dalam hal ini." Abu Hassan bertanya, "Bagaimana hal yang merisaukanmu ?" Wanita itu menjawab,...


 
Ya Allah..
lapangkanlah dadaku untuk menerima ilmu mu...
mudahkanlah pekerjaanku.
lancarkanlah lidahku,
agar mereka faham akan pembicaraanku.... ...
Ya Allah..
makbulkanlah doakU ini Ya Allah.
aku ingin melunaskan janji ayahku Ya Allah..a
untUk melanjutkan pelajaran ke Mesir ...
Ya Allah..
aku mohon kpd Mu ya Allah.
sesungguhnya kamu Maha Pemberi Rezeki...
ameennnn.....

MALAS  , LALAI, ALPA, DERHAKA, MENYAKITI, MENGHAMPIRI ZINA, RIAK, KEDEKUT,KALUT.. 



"JANGAN PERNAH MENGELUH & SENTIASA SABAR DALAM MENUNTUT ILMUU....
HAIYYA JIHAD KERANA ALLAH"

DOAKAN AKU 9A+ DALAM SPM
sesengguhnya SPM ini adalah TIKET kepada ku untuk berjaya...
sbGai satu langkah awal untukku ya Allah...
berikanalah aku, RAKAN2KU..Ya Allah, kecemerlangan di Dunnia & Akhirat
.AMIN YA RABBALALMIN.....

SUZI  9A+ DALAM SPM




No comments:

"CARILAH CINTA ALLAH...JIKA KITA LBIHKAN ALLAH..MAKA ..INSYAALLAH , ALLAH AKAN KURNIAKN INSAN YG TRBAIK UNTK KITA=)"



"BERDATINGLAH DGN ALLAH"





nOSTALGIA.........^_^