Saturday, June 4, 2011

nukilan hati ini :(

ASSALAMUALAIKUM..

hmm..tq sudi buka blog aku yang x seberapa ni.:( hmm... maybe this is my last post till after SPM... mlm tepat jam 10 malam 3 jun..aku terlihat jam kalendar dlm bilik aku..hum..tgok3...




hmmm ..bukak mate..tgok2..da blan 6  daa..Ya Alah.kejap nye..huhuhu….  SPM!!!!!!!
X PREPARE  APE2 agi ni..huhuhu.aku main2 lagi n..Ya Allah… bgilah aku  cahaya petunjuk yg berkekalan sehingga dan selepas SPM..  aku nak tggalkan tampuk lama..xkan la nak biarkan sejarah PMR berulang kembali.. da ckup aku teraniaya dengan result tu.. tapi…aku sedar , mungkin ada hikmah Allah bg kat aku cam tu…..
Aku bersyukur..:( 
Namun… aku x bleh duduk diam gtu je. Aku kna berusaha lebih ag..sesungguhnya PMR sgt2 senang..tp senang UPSR ag,,haha…ehh2.. xbaek riak..hehe.tp realiti..
Korang nak tau x? pg kelmarin dulu..aku mimpi, ntah siape la..yg dtang kat aku..he said
“suzi, kau  tau x!! kau jauh ngn Allah sekarang ni” aku terus tersedar  bgun..n xleh tdo..mase tu..aku tgok jam lam pkol 4.45 pagi.. hum..then, I rushly go to toilet to get wuduk …. Acely, aku x solat isyak lagi.. nasib baik la mimpi tu ggu aku..
Thannks sangat YA ALLAH..
Tpi aku akui…aku lalai gak la time balik cuti ni..ampunkan lah aku ya Allah..
YA ALLAH
AKU MOHON KPADA MU,
JAUHKAN LAH DRI AKU DR SGALA MAKSIAT,
TGUHKANLAH PENDIRIANKU , KEIMANANKU, KETAKWAANKU PADA MU…AKU MOHON YA ALLAH…AKU SEORANG INSAN YANG LEMAH..IMAN X TETAP..YA ALLAH.TLONGLAH HAMBA MU INI…

Aku pom da umur 17..m..mcm2 nak try bnda baru..mcm2..huhuhu.walupom bnda x petim n akan merosakkan hidu aku..
elakkan dri aku drpd berkasihan..mmg x ley nak tipu dri sendiri.mulut bleh la ckap x..
um..  elakkan lah aku dri perkara tersebutt...amin~~~ aku mohon Ya Allah..

Apabila kita menyebut tentang cinta Allah, ianya mestilah bertempat di hati sebab hati dicipta untuk merasai dzauqi atau
kelazatan menghayatinya. Hati juga tempat makrifat, tempat iman, tempat rindu. Hati ini dikategorikan oleh Ulama Sufi
kepada 4 peringkat, iaitu :
1. Hati yang lalai kepada Allah.
2. Hati yang ingat kepada Allah.
3. Hati yang asyik dengan Allah.
4. Hati yang makrifat kepada Allah.

Lalai dalam jaga...



Lihatlah dunia ini..
Indah luar dan dalamnya..
Menutup dan menaungi mata kita...
Sampai bunga layu itu kelihatan ceria..
Manusia memang..
Memang cepat dikabui...
Apa pun datang...
Maka itu manusia terima dengan tenang...

Moga hati ku ini terbuka dan jelas..
Jelas dari segala kelalaian..
Apakan daya..
Dunia ini terlalu berkuasa...
Untuk mata hati jiwa ku yang seindah biasa ini...
Melawan penangan introspek dunia...

Aduhhh..
Bertapa ku sedar aku sedang lalai..
Lalai dalam jaga tetapi ku tak berdaya..
Mengayuh kudrat melawan hidayat...
Melawan pepijat di dunia..
Yang datang menghidap darah-darah mangsa yang lena...
Lena dengan jaganya yang tidak nyata...
 

No comments:

"CARILAH CINTA ALLAH...JIKA KITA LBIHKAN ALLAH..MAKA ..INSYAALLAH , ALLAH AKAN KURNIAKN INSAN YG TRBAIK UNTK KITA=)"



"BERDATINGLAH DGN ALLAH"





nOSTALGIA.........^_^